Het verkeer in het Sarphatipark

Hoewel ons park een wandelpark is , is het verbazend hoeveel verkeer er op een normale dag door het park rijdt. Gemotoriseerd  door stadsdeelkarretjes, aannemers met vrachtwagens , kraantjes en shoveltjes, Waternet, boomverzorgers, politie, en dan verder de scooters, bromfietsers , canta’s, bakfietsen, gewone fietsers en de bezorgers van eten ( een  nieuwe loot aan de boom van overtreders van het fietsverbod) . Het is inmiddels goed te zien aan de slechte staat van de paden en de stukgereden gazonranden.

Nu openbare weg aan de westelijke zijde is opengebroken neemt de overlast rap toe. Het is logisch dat nu het park als openbare weg wordt gebruikt, althans dat is de opvatting. Scooters en zelfs motoren zag ik deze week voorbijkomen.

Dan maar eens met de politie bellen : 0900-8844. Nee meneer, dat is een taak van het stadsdeel. Bellen met  Handhaving dan maar . Melding gedaan, volledige beschrijving van de situatie ter plekke opgenomen door een zeer bezorgde mevrouw bij 14020. SMS melding ontvangen met dossiernummer. Binnen vijf dagen bericht wat er mee gedaan is. En inderdaad drie dagen later : Melding is afgehandeld. En wat is er dan aan gedaan informeer ik vandaag. “Overig” heet nu de status. Ah overig…terwijl ik kan zien dat de situatie ongewijzigd is gebleven. Nog maar weer eens 14020 gebeld. ” Ja dat is mij ook niet duidelijk ” Meneer gaat met de desbetreffende afdeling bellen. Ruim 10 minuten in de wacht na uitgebreid te hebben verteld waar er aan de hand is. Ah daar is ie weer : Is uitgezocht en het blijkt een grensoverschrijdend probleem te zijn dus het duurde even voor dat ik bij de juiste persoon kwam. Het probleem wordt nu op dit moment behandeld door Stadsdeel Oost. Daar wordt de zaak behandeld.

Zuchtend laat ik de goede man weten dat het Sarphatipark toch echt in Stadsdeel Zuid ligt. De 14020 meneer snapt het niet meer. Dit is toch echt wat hij te horen heeft gekregen inzake het afhandelen van de melding…! Hij wil weer verder gaan zoeken en mij wederom in de wacht zetten. Maar ik heb het opgegeven. Hij kan mij  niet terugbellen. Ik mag later nog eens proberen iets meer te weten te komen. 14020 . Het centrale nummer van de stad.  Het registratienummer van de melding is  MORA- 0696571 Voor wie zin heeft.

Over sarphatipark

In het Sarphatipark zit het GroenGemaal, een Ecologisch Ruilcentrum, waar je planten kunt ruilen of kopen en hulp of advies bij allerhande tuinklussen kunt krijgen. Ook kan je compost voor de geveltuin ophalen. Verder is er een groep bewoners actief in het medebeheer van het park. Wil je ook betrokken raken bij het medebeheer van buurtgroen, neem contact met ons op.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

