Aukje (tien)

IMG_1715

Er liep een dame het paadje van het Groen Gemaal af. Haar vertederde blik bleef rusten op de stekjes van de Fuchsia. Ze hadden allemaal een steeltje van zo ongeveer acht centimeter. De mooiste hadden één roodbaars belletje. De rest had nog moeite met het aanmaken van blaadjes. Ze hadden potentie, maar moesten het nog wel waarmaken. Ik sympathiseerde met ze.
(“Winter is coming”, ook ik zit in het vierde seizoen van Game of Thrones).

Wat kost zo’n plantje?”, vroeg de mevrouw. “Voor u een kwartje”, zei ik er een totale slag naar slaand.
Een kwartje, ik had vijfentwintig cent moeten zeggen. Liep ik, hoe ik het ook noemde, sowieso wel in de pas met de prijzen die door de collega’s gerekend werden?
“Geen sprake van”, kaatste zij terug.
Was vijfentwintig cent een oneerbaar voorstel waar het de vlijtige stek betrof? Ging mijn eerste verkoop door inhaligheid  aan mijn neus voorbij?
“Hier, jullie goede werken moeten beloond worden”. Ze drukte me een fikse munt in handen.

Pas toen ze weg was, durfde ik te kijken wat erop stond. Verbluft liet ik een €2,00-stuk in het potje denderen. De bons galmde nog lang na in mijn hoofd.

Over sarphatipark

In het Sarphatipark zit het GroenGemaal, een Ecologisch Ruilcentrum, waar je planten kunt ruilen of kopen en hulp of advies bij allerhande tuinklussen kunt krijgen. Ook kan je compost voor de geveltuin ophalen. Verder is er een groep bewoners actief in het medebeheer van het park. Wil je ook betrokken raken bij het medebeheer van buurtgroen, neem contact met ons op.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

