Aukje (vier)

Landkaart

Afgelopen dinsdag zat ik driftig te schrijven tijdens de vergadering van het Groen Gemaal. Achtereenvolgens noteerde ik stukjes over:

– een zadenverzameling die wordt aangelegd,
– het als vrijwilliger helpen van klanten, (Met dien verstande dat alle opbrengsten
terug vloeien naar het GG),
– verpotten en zaaien, (“Kijk uit voor vraat door muizen!”, waarschuwde men
elkaar ernstig.),
– het vrij kappen van het insectenhotel, (Ik stelde me fikse klewangs voor en
gespierde, zwetende mannen op een rimboe-achtig parklaantje,
– het bijhouden van het vlinderplantsoen, (Ja, daar mocht ik natuurlijk niet komen
met de hond, dat was logisch, die zou maar happen naar de tere vleugels
van al die bonte vlinders.),
– het plan voor de nieuwe inrichting van de vijveroever, met steiger voor
het bootje,
– de goudvissenvijver, van waaruit de vissen zouden lonken naar passerende
kinderen. “Kom een kijkje nemen, blub, het is hier een waar stadskinder-
paradijs”. Dubbele blub.
Het duizelde me enigszins, vooral toen er ook nog sprake bleek te zijn van een aan te leggen rotstuin.
“Is er wel een kaart gemaakt?’. vroeg ik. “Anders kan ik het nooit vinden.” Men keek meewarig. Alles bleek te vinden binnen de hekken van het Groen Gemaal.
Komt dat zien en beleven

Over sarphatipark

In het Sarphatipark zit het GroenGemaal, een Ecologisch Ruilcentrum, waar je planten kunt ruilen of kopen en hulp of advies bij allerhande tuinklussen kunt krijgen. Ook kan je compost voor de geveltuin ophalen. Verder is er een groep bewoners actief in het medebeheer van het park. Wil je ook betrokken raken bij het medebeheer van buurtgroen, neem contact met ons op.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

