Aukje’s column

Met de nodige trots stel ik u voor aan de nieuwste telg van onze Groen Gemaal-familie en ons blog:  Haar naam is Aukje en van haar zal op dit blog een wekelijkse observatie gaan verschijnen.  In een vorig leven schreef zij een blog over haar leven als leerkracht. Daar kwamen de onderwerpen als vanzelf naar haar toe. Nu gaat ze een nieuwe uitdaging aan: een wekelijks stukje met als enige houvast : ons Sarphatipark. Vandaag de eerste.

Toiletten

Toen ik voor de eerste keer de stoep van het Groen Gemaal beklom, schoot een benauwd kijkende dame me aan. Of er misschien toiletten in het park waren, vroeg ze, terwijl de regen in stralen van haar hoofd droop. Ik ken de situatie: overal drang opwekkend stromend water. Nergens een behoorlijk vrouwentoilet.
“Nee, helaas”, zei ik dus meelevend.
Ik bleek buiten de voorzieningen van het Groen Gemaal te rekenen. Een medewerker wees op een keurig huisje dat naast de hekken ervan verrezen was.
Laat de grootverpakkingen wc-papier aanrukken! Ik ga de lof van dit huisje in mijn kennissenkring rond bazuinen.

Nu alleen nog permissie voor hondenbezitters zoals ik om indien echt nodig even af te zwaaien naar het voor ons verboden gebied. Met hondenzakje voor ongelukjes bij ons.

Over sarphatipark

In het Sarphatipark zit het GroenGemaal, een Ecologisch Ruilcentrum, waar je planten kunt ruilen of kopen en hulp of advies bij allerhande tuinklussen kunt krijgen. Ook kan je compost voor de geveltuin ophalen. Verder is er een groep bewoners actief in het medebeheer van het park. Wil je ook betrokken raken bij het medebeheer van buurtgroen, neem contact met ons op.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

