Een mooie zomeravond met Dienst Handhaving

Donderdagavond 26 juli, rond de klok van 9. IJsje gekocht en wandelingetje door het park. Gemoedelijke sfeer en daar waar je kijkt liggen en zitten er mensen, wordt er gepicknickt, gedronken en gebarbecued.  Richting picknickbankjes klinkt er versterkte muziek en neemt het aantal bbq’s toe. Ik ben even van mijn stuk als ik twee medewerkers van de Dienst Handhaving ontwaar. Ik zie ze eigenlijk nooit in het park en ben daarom even in verwarring. Pfhhoe…..Handhaving in het Sarphatipark !

Ik zie de twee heren een groepje aanspreken en wijzen op hun BBQ. Ik besluit toch maar even op een bankje te gaan zitten en eens te zien hoe zij dat aanpakken. Zo vaak maak ik dat niet mee.De twee heren wijzen naar het kleine grasveld en vertellen de groep dat het de bedoeling is dat ze daar met heen moeten gaan met hun BBQ-apparaat. Ter illustratie wijzen ze op een door stadsdeel Zuid geplaatst bord met daarop een afbeelding van een BBQ. Ik kan het niet laten de heren aan te spreken. Ja, op het grasveld daar mag het wel, en kijk maar naar dat bord , daar mag je dus wel bbqen. Ik doe nog een vertwijfelde poging hen te overtuigen dat het bord verwijst naar de bestrating. Dat dat de aangewezen plaats is waar het echt mag en niet in het gras. Wie ik eigenlijk ben is het antwoord. Mijn antwoord dat ik overdag in het park werk en dat zij kennelijk de regels niet kennen wordt met een meewarige blik ontvangen. Net als hen draai ik me maar om. We zijn beide te verbaasd om de reactie van de ander.

Even verderop staat de wijkagent. Hij bekijkt het massale picknicktafereel met een verbaasde maar ook geamuseerde blik. Wat een hoop mensen en ja best een leuke sfeer. Tsja, alleen je zal hier maar wonen want het staat hier bij tijd en wijle blauw van de rook.

Dat hij Handhaving tegenkwam was voor hem wel het hoogtepunt van de avond. Ik kon niet anders dan het helemaal met hem eens zijn.

Over sarphatipark

In het Sarphatipark zit het GroenGemaal, een Ecologisch Ruilcentrum, waar je planten kunt ruilen of kopen en hulp of advies bij allerhande tuinklussen kunt krijgen. Ook kan je compost voor de geveltuin ophalen. Verder is er een groep bewoners actief in het medebeheer van het park. Wil je ook betrokken raken bij het medebeheer van buurtgroen, neem contact met ons op.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

