Grasmat

Na de 36e grasmat van de Amsterdam Arena, de 23e van het Museumplein, nu dan toch ook een nieuwe grasmat voor het Sarphatipark ! Kunnen we straks eindelijk weer BBQen op een groene grazige grasmat

Over sarphatipark

In het Sarphatipark zit het GroenGemaal, een Ecologisch Ruilcentrum, waar je planten kunt ruilen of kopen en hulp of advies bij allerhande tuinklussen kunt krijgen. Ook kan je compost voor de geveltuin ophalen. Verder is er een groep bewoners actief in het medebeheer van het park. Wil je ook betrokken raken bij het medebeheer van buurtgroen, neem contact met ons op.
Dit bericht werd geplaatst in beheer. Bookmark de permalink .

Een reactie op Grasmat

  1. Annemieke zegt:

    Beste bloggers,

    deze mail heb ik vandaag naar de deelraad gestuurd en gisteren naar Joep Blaas.
    Er moet snel iets gebeuren om bezoekers van het park een respectvolle houding af te dwingen. Want de situatie nu is werkelijk krankzinnig, godgeklaagd. Die grasmat is zo weer een ruïne als er niets gebeurt…

    Geachte Joep Blaas,

    Wat geweldig dat er dikke graszoden zijn aangelegd in het Sarphatipark.
    Als bewoonster van de Pijp, ik woon ruim 20 jaar in de eerste Jan
    Steenstraat- betekent dit park heel veel voor mij.
    Het is een plek die ik koester en die mij veel plezier geeft: ik ga er bijvoorbeeld tegenwoordig zeer regelmatig een paar rondjes hardlopen en doe soms met Chinese dames tai-chi oefeningen.
    De ‘hondenkant’ ken ik ook: daar heb ik een aantal jaren veel met mijn hond gewandeld.
    Alle seizoenen geniet ik van deze plek, maar vooral in de lente heeft dit park een bijna magische uitstraling.
    Helaas is er de laatste jaren zoals u weet steeds meer toename van Sarphatiparkgebruikers die deze plek niet zo koesteren als ik (en zoals vele anderen met mij deze plek koesteren).
    Als ik nu in het park kom zie ik onder meer: heel veel schroeiplekken van barbeques in het gras en sterker nog: achtergelaten wegwerp- barbeques (welke idioot heeft zoiets uitgevonden?), pizza dozen, peuken overal verspreid in het gras, glasscherven, schijven limoen die na het nuttigen van talloze caperinha’s zijn achtergelaten, doppen van bierflessen overal in het gras gestanst, kurken, plastic tassen, supermarkt verpakkingen van allerlei handige meeneem-maaltijden, zomaar achtergelaten lege flessen, geinige feestversieringen in bomen en rond het Sarphati-monument en laatst zelfs: afgerukte takken van bomen, gewoon lekker lollig van de bomen getrokken en wellicht leuk om een vuurtje mee te stoken.
    Ik ben heel verdrietig (arm lief park), maar ook heel erg boos (stelletje barbaarse ongevoelige egoïstische hufters!).
    Met lede ogen zie ik (en vele Pijpbewoners met mij) aan, hoe een generatie gemakzuchtige feestvierders, die blijkbaar menen dat alles mag wijken voor hun recht op lol & plezier, geen duimbreed in de weg wordt gelegd.
    En s’morgens zie ik de gestrafte mannen van de reclassering, die de troep van deze verwende horde mogen opruimen.

    U begrijpt vast waar ik naar toe wil:

    IK SMEEK U OM ER VOOR TE ZORGEN DAT, ALS HET PARK NA PINKSTEREN WEER OPEN GAAT, ER EEN BARBEQUE VERBOD IS!
    EN DAT POLITIE EN HANDHAVING HIER TOEZICHT OP HOUDEN
    PLUS: HOGE BOETE VOOR HET ACHTERLATEN VAN AFVAL!

    (niks geen gezeur over: ‘de afvalbak was vol’, neem je shit mee naar huis, ruim het op!)

    Ik verzeker u dat het grasveld, waar de kinderen van de Oscar Carré school nu eindelijk eens heerlijk op kunnen spelen, anders binnen no time weer volkomen vernield zal zijn.
    Zonde van al het geld en al die moeite.

    Ik hoop dat u antwoord kunt geven op mijn verzoek, en dat u mij daarbij ook nog wilt informeren wat ik als particuliere burger er aan kan doen om te zorgen dat het zo geliefde Sarphatipark weer de Parel van de Pijp kan worden en blijven.

    Met vriendelijk groet,

    Annemieke Tetteroo

Geef een reactie

