17 April: de Grote Plantdag

Zaterdag is het zover, het wilde fruit gaat ingeplant worden. Kom ook meehelpen om de moerbei, mispel, kruisbessen, bosbessen, vossebessen en nog veel meer in te planten. Dinsdag gaan we de laatste takkenwallen afmaken. Afgelopen zaterdag hebben we in de zon flink wat werk verzet rondom het bospad, komende zaterdag belooft het nog mooier weer te worden dus kom vooral naar het GroenGemaal, om 12 uur is daar koffie, daarna lopen we naar de zuidoost hoek.

Over sarphatipark

In het Sarphatipark zit het GroenGemaal, een Ecologisch Ruilcentrum, waar je planten kunt ruilen of kopen en hulp of advies bij allerhande tuinklussen kunt krijgen. Ook kan je compost voor de geveltuin ophalen. Verder is er een groep bewoners actief in het medebeheer van het park. Wil je ook betrokken raken bij het medebeheer van buurtgroen, neem contact met ons op.
Dit bericht werd geplaatst in medebeheer. Bookmark de permalink .

2 reacties op 17 April: de Grote Plantdag

  1. Mandy Selina zegt:

    Lieve mensen,

    Zoals ik al op de website van SWOMP postte, ben ik zowel professioneel als persoonlijk geinteresseerd in duurzaamheid, ecologisch bouwen, perma-cultuur en bio-dynamisch tuinieren. Ik ken het Groengemaal, TT De Pijp en SWOMP enkel via internet en wil graag langskomen, kennismaken en kennis opdoen. Wellicht is morgen een geschikte dag. Ik heb echter (nog) geen enkele ervaring met tuinieren en weet dus niet of ik werkelijk kan helpen met planten. Ik hoor het graag z.s.m.!

    Warme groet, Mandy Ronda

Geef een reactie

